A társadalmi célú reklámoknak (vagy társadalmi célú kommunikációnak) nincs politikai tartalmuk, nem buzdítanak vásárlásra, szolgáltatás igénybevételére, még közvetetten sem, és távol állnak mindenféle üzleti érdekeltségi körtől.
Készítői, közzétevői a legtöbb esetben valamilyen társadalmi és civilszervezet, esetleg önkormányzat vagy állami szerv. Mindenképpen el kell különíteni más médiatartalmaktól, ezért a közlés előtt és után is jelezni kell a társadalmi célú jelleget. (Például: Társadalmi célú reklám!)
Fontos megjelölni azt a szervezetet, amely az információkat szeretné eljuttatni a közönséghez, ezért a TCR-ek általában a „Készült az XY szervezet megbízásából” formulával fejeződnek be. Amennyiben a társadalmi célú reklámok adománygyűjtésre buzdítanak, pontosan, beazonosíthatóan fel kell tüntetni azt a szervezetet, amely a felhívást közzétette, valamint a beérkező adományok felhasználási célját, rendeltetését.
Kapcsolódó téma:
Társadalmi célú reklám, Netlexikon