A társadalmi célú reklámoknak (TCR, társadalmi célú kommunikáció) nincs politikai tartalmuk, nem buzdítanak vásárlásra, szolgáltatás igénybevételére, még közvetetten sem, és távol állnak mindenféle üzleti érdekeltségi körtől.
A TCR készítői, közzétevői a legtöbb esetben valamilyen társadalmi és civilszervezet, esetleg önkormányzat vagy állami szerv. Mindenképpen el kell különíteni más médiatartalmaktól, ezért a közlés előtt és után is jelezni kell a társadalmi célú jelleget. (Például: Társadalmi célú reklám!)
Fontos megjelölni azt a szervezetet, amely az információkat szeretné eljuttatni a közönséghez, ezért a TCR-ek általában a „Készült az XY szervezet megbízásából” formulával fejeződnek be. Amennyiben a társadalmi célú reklámok adománygyűjtésre buzdítanak, pontosan, beazonosíthatóan fel kell tüntetni azt a szervezetet, amely a felhívást közzétette, valamint a beérkező adományok felhasználási célját, rendeltetését.
Témaötletek és példák a TCR kommunikációra
A Szerkesztőség.hu az alábbi kiemelt és társadalmilag is hasznos témákban megjelentetni tervezett tartalmakat TCR alapon fogadja be, és igyekszik segíteni a saját felületein történő megjelentetésünkben, valamint lehetőségeinkhez mérten segítünk a megjelentetni kívánt tartalmak partneroldalainkhoz, valamint a társblogokhoz történő továbbításukban.
Kiemelt TCR témák:
- Környezetvédelem: például szelektív hulladékgyűjtés, klímaváltozás elleni küzdelem, vízspórolás.
- Egészségügy: például szív- és érrendszeri betegségek megelőzése, a mentális egészség fontossága, dohányzás elleni kampányok.
- Társadalmi felelősségvállalás: például hátrányos helyzetű csoportok támogatása, állatvédelem, esélyegyenlőség.
A Szerkesztőség.hu célja, hogy teret adjon ezeknek a fontos témáknak. Ha van egy olyan ügy, ami a szívedhez közel áll, és úgy érzed, másoknak is tudniuk kell róla, oszd meg velünk! Együtt még több emberhez juttathatjuk el az üzeneted!
Kapcsolódó téma:
Társadalmi célú reklám, Netlexikon
Kapcsolódó oldal:
TCR hír közvetlen beküldése, Szerkesztőség.hu